door FeministeFatale

Frustratie

Elke keer opnieuw

Als ik naar het nieuws kijk of mijn leerstof bekijk

Frustratie omdat na al die jaren, ja zelfs eeuwen, strijd, wij als vrouw zijnde

Nog altijd worden minderwaardig geacht,

Nog altijd afwijkend van de mannelijke norm worden bestudeerd,

Nog altijd worden onze basisrechten geschonden

En niemand doet er iets aan.

Waar zijn de feministen van vroeger?

Waar zijn die vrouwen die streden voor stemrecht en recht op abortus/anticonceptie?

Waarom zijn vrouwen de dag van vandaag zo onderdanig?

Waarom bijten er niet meer vrouwen van zich af?

Waarom kan ik genderongelijkheid niet loslaten, niet ontzien?

Waarom denk ik er zo over na en zie ik geen oplossing meer?

Ik wil een rechtvaardige wereld

Opdat mijn hoofd eindelijk rust vindt.

Dit is een gastbijdrage op onze blog. Klik hier voor andere gastbijdragen.