Soms zou ik graag een man zijn.

Maar dan wel een blanke.

Want ik zou graag kunnen reizen zoals ik het zou willen. Gewoon liften en bij mensen aankloppen en vragen of ik bij hen kan blijven logeren. Avontuurlijk en zonder veel geld.

Ik zou dat echt graag doen. Maar als vrouw heb ik schrik aangerand of verkracht te worden. En als niet-blanke man is het waarschijnlijk ook niet zo gemakkelijk en veilig om zomaar een lift of een slaapplaats te krijgen.

Wanneer ik dit blanke vrienden van me vertel, vooral dan de hippie travelers, zeggen die dat ze vriendinnen hebben die wel alleen rondtrekken en dat er nog nooit iets gebeurd is.

Ik word daar echt pist van en antwoord: “Wel ik heb vriendinnen die het gedaan hebben en die aangerand of verkracht zijn. Is dat dan gewoon toeval?”

Ik zou graag een blanke man zijn, maar dan wel een die weet hoe het is een vrouw te zijn.

fight-sexism-and-homophobia_DLF208717

