hoesjevoorcoverwebklDe feministische crust-core punkband Vagina Dentata brengt haar eerste cd uit: No more nice girls, 7 liedjes, 5 € – een koopje dus. De opnames zijn in een professionele studio gedaan, wat zorgt voor een geweldige geluidskwaliteit en het, euh, beter verstaan van de lyrics – hey dat is één van m’n mindere kanten ik kan het ook niet helpen ok!

De band klinkt alsof de muppets speed hebben genomen en worden opgesloten in een studio met enkel scheurende boomzaaggitaren en een drumstel met skins van dieren die aan Satan geofferd zijn. She’d rather be a bitch – de solo en de vrolijk-agressieve zang – en Objectified zijn voorlopig m’n favorieten en natuurlijk de hit Women and Psychiatry, die online beluisterd kan worden.

Ik word ondertussen een dagje ouder dus mag ik nu eindelijk heerlijk nostalgisch wezen: CDs waren gewoon beter in de jaren negentig😉 omdat de songteksten er toen meestal wel bijzaten, wat nu vaak niet meer zo is. Gelukkig hier wel🙂 Verder mag ik dan ook klagen dat er niet genoeg liedjes opstaan en dan ik nog een paar meer rustige liedjes wil, anders valt m’n heup er weer uit.

Optredens

Ze treden alvast nog drie keer op dit jaar:

  • Gent op 26 september (On The Rag 2)
  • Aarschot op 9 oktober (JC De Klinker)
  • Amsterdam op 24 oktober (Vrankrijk).

Shopshop!

Eerlijkheidsnoot over objectiviteit: niks objectiviteit, dat zijn m’n vrienden die band :p

11655814_808784435896274_404329140_o2