gisteren zag ik h. in de fitness. ze vroeg me hoe het was in belgië. ik zei dat er een verijdelde aanslag op een politiestation was en dat er nu enkel nog berichtgegeven wordt over ‘de strijd tegen terreur’ en daarbij helemaal ondergaat dat door het nieuwe besparingsplan van de overheid onze sociale en persoonlijke rechten langzaam maar zeker worden afgebouwd, dat ze net als in frankrijk militairen in de steden laten patrouilleren om de politie bij hun taken te ‘helpen’ en zodat de burgers zich ‘veiliger’ voelen en dat racisme door de gebeurtenissen van de afgelopen dagen hoogtij viert in vlaanderenland.

h. vertelde dat het er in duitsland sinds de charlie hebdo-aanslag net zo aan toegaat, dat de media en gesprekken enkel nog over ‘terrorisme’ gaan.

voor zover onze eensgezindheid..

ik vroeg haar of ze gehoord had over het plan van de duitse stad ‘schwerte’ om haar vluchtelingen onder te brengen in een voormalig concentratiekamp, een ‘buitenkamp’ van buchenwald. ze antwoordde ‘ja’ en vervolgde: ‘na ja, als daar genoeg plaats is’..

ik kon mijn oren niet geloven! de duitse asielcentra worden wel vaker vergeleken met concentratiekampen en nu wil een duitse stad vluchtelingen onderbrengen in een kamp waar 55 000 gevangenen werden omgebracht?! hello!? er is iets serieus mis als zelfs mijn vrienden zulke lugubere dingen normaal beginnen te vinden..