Een kijkje naar een Engelstalige blog… Jenn van XXBlaze schrijft al lange tijd op een werkelijk heerlijke feministische blog. Haar nieuwste stuk, God/Nature isn’t in the gaps, combineert een radicale visie op feminisme en seksisme, een leuke visie op transseksualiteit, en een schrijfstijl met het soort feministische ik-ben-kwaad-dus-ik-gebruik-sarcasme-humor waar ik niet genoeg van kan krijgen.

Ze heeft teveel goede stukken om op te noemen, Women – always the problem, Fuck You Disney Princesses, Discussing Kink and Evidence of the Rape Culture bijvoorbeeld. Of voor de verandering eens een interessant stuk over Makeup.

Meer humor ook in Feministing is full of shit waarin ze één van de mainstream feministische blogs op de korrel neemt en de geweldige nieuwe term I Suck Dick and It’s Fucking Awesome Feminism uitvindt :-). Of Dear jeebus what about the men. Of Stripping is not a revolution… ja, ik ben fan.

Als queer persoon en fat feminist heeft ze een heel interessante kijk op een heleboel intersecties verbonden aan onderdrukking van vrouwen. Unchanging Orientation: a point that should not be ceded bijvoorbeeld, schrijft ze over het idee dat seksuele voorkeur onveranderlijk zou zijn, aangeboren, een punt dat de mainstream holebibeweging vaak gebruikt om actie te voeren, en waar ik persoonlijk ook heel wat problemen mee heb.

Go read! xxblaze.wordpress.com

